Tuesday, November 20, 2007

Hari ke 20 dalam bulan November

Today is the 20th. Hari ni tersangatlaa bz giler. Keje RCCST berlonggok2 nak dibuat. Semakin dekat RCCSt ni semakin banyak plak keje yang datang. Yang remeh2 plak tu. Bendahari plak wat lawak bangsat bila ditanya pasal payment yang masuk. Sakitnya jiwa. Punyalaa susah nak deal dengan diorang ni. Bila pi sana masing2 tak tau mende. Orang yang incharge takde la. Tak tau la. Tak pasti la. Bukan sekali camtu. Banyak kali. Bila call plak main pass2 kat orang ni orang tu. Last2 mampus gak tepon tu. Angin.. Angin..

Itu ini buat keje dah kul 6. Hujan lebat la plak. Gelap gulita kat luar. Kalau tido memang sedap. On the way balik rumah Neny n Zyka mintak stop kat Giant jap. Nak beli barang. Disuruhnya aku tunggu sat. Aku pon lepak je dalam keta layan blues. Apalaa bebudak ni beli. Biasanya aku tinggalkan je diorang kat situ. Hari ni mentel plak suruh tunggu. Ye la aku tunggu..

Sampai kat rumah aku tak tunggu lama. Tak sempat wat pape aku terus landing atas katil. Penat punye pasal. Syok betul aku tido. Hujan2 camni. Perghh.. Tak lama tu ada orang ketuk pintu bilik. Sayup2 je. Macam mimpi. Macam betul2. Aku pon bukaklaa pintu ngan mamai2nya. Si neni dok tercegat kat situ. Dia bagitau ada orang datang. Nak jumpa aku. HAH?? Biar betul neni ni. Aku dengan baru bangun tido macam zombie camni ada orang nak jumpa. Dah le hujan lebat. Sape yang datang? Saspen betul aku. Aku suh neni tunggu jap sementara aku pakai cun2. Dia kata tak yah pakai tudung coz pompuan. Uiksss.. Ni lagi la. Selama ni dia tak penah pon nak suruh aku pakai ke bukak tudung. Ke aku salah dengar? mental aku tak stabil lagi lepas bangun tido. Hahaha..

Aku pun turun laa ke bawah. Tak sempat sampai lagi bebudak ni dah jerit SURPRISE!!!! Terus start nyanyi Happy Birthday. Huk aloh. Terkedu dan terduduk aku kat tangga tu. Cilakak.. Wat aku terkejut je. Punye la ingat ada orang datang. Bengang2 tu ada rasa terharu gak. Camne la diorang bley tau besdey aku. Walaupon besok besdey aku diorang dah bersemangat sambut hari ni. Aku pon dengan blur2 nye pi tiup lilin. Huduh gila muka. Nasib baik takde gambo2. Lepas potong kek berdesup aku lari naik atas pi mandi. Bertuah betul bebudak ni. Nyaris2 kena heart attack..

0 comments :