Wednesday, December 20, 2006

Nak sangat pi.. AMIK KO!!!

memang padan le ngan muka aku ni.. tu laa nak sangat aku pi labuan.. orang labuan jangan kecik ati ngan aku ekk.. aku cuma nak luahkan je pengalaman mengerikan aku tiga hari kat labuan... kehkehkeh.. tersangatlaa ngeri sampaikan kena dok pikir lima enam tujuh sepuluh kali nak pegi lagi ke tak.. well.. aku pi labuan ngan family ler.. since diorang kat sini why not pegi.. lagipon aku tak penah pegi.. bila ngan family ni bleh laa aku pau bapak aku.. muahahahhaa.. kedekut punye anak!! so nak dijadikan cerita ari sabtu 16 dec kitorang pon pi laa sana naik ferry.. poyo je.. pepagi buta dah tercongok kat jetty.. naik kul 8.. 3 jam lebih beb.. penat dok dalam ferry tu.. dah ler laju gila.. tingkap plak tinggi.. tak nampak luar plak tu.. terkepam kat dalam tu.. tak selesa sangat tapi layan je laa.. kul 11 lebih baru sampai.. kat sana ada sorang mamat ni dah tunggu.. hehehe.. mamat ni ex-student bapak aku dulu.. kehekhekhee.. sian dia bapak aku pau dia plak.. LOL.. so mamat yang baik ati ni namanye ismet.. anak ulam raja adik beradik ngan ulam pegaga.. kehkeh.. ya ampun.. jahatnye aku.. ismet provide kitorang 2 keta so that kitorang bleh ronda2.. bagus betul.. keta2 kerabat dia gak.. nways kitorang dibawak ke umskal.. dok guest house kat situ.. tu pon si ismet ni yang booking kan.. aku memula nak mintak k leen book tapi si ismet ni beria2 nak buat so amiklaa ko.. lagipon dia excited nak jumpa ex-lecturer dia yang garang tu.. hehe.. bapak aku penah citer camne dia sergah si ismet masa present final year project dulu.. terkulat2 si ismet.. dah le kurus keding masa tu.. skarang ni jangan kata laa.. dah besar bagai johan..

so perkara pertama yang aku buat bila sampai kat guest house tu ialah tido.. kehkeh.. penat laa weh.. dah le rasa nak pengsan dok dalam ferry tu.. nasib baik tak mabuk.. petang tu pi ronda2 kat town.. ciput je rupanye town ni.. kedai sikit.. yang bukak time tu lagi laa sikit.. baru kul bape tapi dah banyak tutup.. huhuhu.. memang lain ler.. rasa macam mati kutu jap.. blur tengok keadaan sekeliling.. isy tak bestnye.. ntah nape tetiba kuar dari mulut aku camtu.. kuat plak tu.. rasanye orang yang lalu tepi2 aku tu dengar apa yang aku cakap.. mesti diorang kecik ati.. tu pon kalau diorang tau laa benda alah apa yang aku maksudkan.. pusing2 balik takat tu gak.. uih.. memang kurengg laa.. tak happening.. bila rasa dah takde pape yang nak ditengokkan kat town kitorang pon balik ler.. malam pi makan goreng2 kat cafe ums.. sadis je aku nengok student2 situ.. mesti jiwa diorang memberontak.. mana yang dari kl tu bak kata orang jawa mesti tak kerasan dok situ.. macam takde life je.. aku yang baru stengah hari ni pon rasa bengong.. malam tido awal siottt.. dah takde apa nak buat.. ums pon kedekut.. tak nak letak tv kat rumah tu.. kalau tak bleh layan apa2 cite tv.. satu penyeksaan gak bagi orang macam aku yang hantu tv ni.. so?? ye wess.. turu jo..

besoknye pagi2 si ismet ajak pi jalan2.. bawak pi pasar kat situ.. dia bawak wife dia n anak dia.. waduh.. comel gila anak dia.. geram aku tengok.. kat pasar ni jalan2 je laa.. ismet kata kain kat labuan murah.. kain pasang laa.. buat baju kurung ke apa.. so aku pon pi laa nengok.. wallaaaaaaaaaahhhh.. pattern not my taste.. tak bape cantik laa.. rasanye kat jakel lagi cantik.. so.. kain out!! tak mo nengok dah.. pi masuk duty free.. mak aku nak tengok correlle.. dia sedih tengok rumah aku pakai pinggan melamine je.. bape kali ko hempas ke lantai gerenti tak pecah punye.. hehe.. apa kan daya.. anakmu ini tak mampu mak!! dia kata murah ler correlle kat labuan.. separuh harga dari sogo.. metro.. dan semua kedai2 yang dia dah survey.. tapii........ pattern dia plak jenis empat lima tahun dulu.. so.. out!! tak jadik beli.. dah tu.. abis.. dah tak tau nak jalan ke mana lagi dah.. aduhaaaaaiiii.. on the way nak balik tu nampak k rahida.. dari jauh aku dah jerit nama dia.. kehkehkeh.. terkejut bapak aku kat tepi tu.. excited beb.. nampak orang yang dikenali.. dia bagitau kedai2 yang best.. tapi kedai2 tu aku dah masuk dah n jawapan aku ialah tak best.. huhuhu.. lepas lunch kat restoren mana ntah terus balik rumah..

petang sket jalan2 pusing labuan.. humang aihhh.. dalam sejam dah abis pusing satu pulau.. adehh.. tak hidup aku.. walaupon tak best tapi aku respect gak ngan labuan ni.. a very nice place in terms of sceneries.. sape yang suka pemandangan tu ngam laa.. tempatnye bersih.. kampung2 pon tersusun je.. nature people aku gerenti akan suka tempat cam labuan ni.. seblom balik aku pi jalan2 tepi laut tengok sunset.. daaaaaaahhhh.. habis hari kedua aku kat labuan.. malam tu k leen datang jenguk aku ngan housemate dia.. borak gitu2 je.. tak lama.. mak bapak aku pon join skali.. bapak aku tu tak bleh diajak borak.. karang sampai ke pagi pon blom tentu abis..

hari isnin pagi2 dah keluar coz nak kejar naik ferry balik kk.. kul 8.30.. si ismet dah tunggu kat jetty.. lepas say babai kitorang pon masuk ke dalam.. tak lama tunggu terus naik ferry.. kali ni... MAK DATUK!! memang aku dah melepek.. ombak sangat2 laa kuat.. melambung2 ferry tu.. macam nak tercabut jantung aku.. perut aku dah semacam.. terasa semua isi perut nak keluar.. memang kronik tahap gaban.. si ika dah nangis.. mana taknye.. MABUK SIOTTT.. si jebon tu bape kali kuar masuk toilet menguwekk kan diri.. aku tahan je........ memang dah tak kuat semangat dah.. silap aribulan aku ikut nangis gak.. huhu.. lama dok melepek last2 aku tertido.. at least dapat ler avoid rasa melambung2 tu.. aku bersyukur sesangat laa bila dah sampai kk.. cepat2 aku keluar.. tak larat betul..

so.. kesimpulannye?? one "exciting" adventure i must say... kiookkk...

0 comments :