Tuesday, October 21, 2014

Seminar ICT Sabah, Kota Kinabalu

Last minute! Suka nau last minute buat kerja kan. Last minute dicadangkan untuk jadi speaker dan last minute jugak aku buat preparation. Memang bertuah sungguh orang yang mengorganize ni. Redha je lah. Biasalah, ikan bilis kan. Terpaksa lah ikut saja perintah ikan jaws. 

Seminar ICT Sabah katanya. Aku ditugaskan untuk bagi talk tentang Tanggungjawab Pengguna ICT. Macam best je tajuk tu kan. Nak mencari material, nota bagai tu sangat lah senak. Last-last aku copy paste je dari Internet, cantum sana sini. Dah tu kemain aku temberang kat atas pentas. 

Dah seram sejuk menunggu.. 


Audience dia siapa tau? Kebanyakannya kakitangan gomen yang dah senior-senior yang dah nak pencen dah. Ada lah jugak a few yang muda-muda. Tapi tak ramai lah. Aku nak cerita tanggungjawab pengguna ICT kat diorang ni? Entah diorang paham entah tak. Nak-nak aku twist kan sikit, fokus lebih kepada social media. Hambik kau. Segala jenis Facebook, Instagram, Twitter masuk. Tak tau lah kalau pakcik-pakcik dan makcik-makcik ni paham apa yang aku cerita. Huhu..

Tapi yang bestnya kan, slot aku slot paling last. Dah tu, masing-masing dah tak sabar nak balik. Habis je cakap, MC tanya ada soalan ke tak, semua diam, tepuk tangan, terus masing-masing bangun dan cabut. Perghhhh.. Selamat aku tak kena soal! Haha..

Dapat lah jugak..

Oklah jugak kan. Stress-stress, nyumpah-nyumpah sebab kena paksa bagi talk pun, last-last redha dan lega lah jugak. Yang penting aku bagi talk ni boleh masuk SKT. Huehuehueeee...

0 comments :