Wednesday, August 8, 2007

Merepek Sambil Makan Kerepek

Err.. Setelah beberapa hari berlalu, takde plak penyakit aku datang menyerang. Syukur alhamdulillah. Ni namanya penyakit ngada2. Hehe.. Tapi ok la. Takde la nak menyusahkan aku. Nak2 time ni aku perlukan otak aku untuk buat keje. Banyak betul benda yang nak kena ingat. Harap2 aku dapat stay camni lama2 sket. ^__^

Weh!! Aku nak balik JB weh!! Shiok bah. Kalau takde aral melintang menegak membujur aku balik 17hb ni. Seminggu aku meronggeng. So geng. Kita jumpa di sana.. DI SANAAA..

Bila nak balik ni banyak jugak kiriman yang aku dapat. Tolong beli ni. Tolong beli tu. Nak yang ni. Nak yang tu. Mak aku macam biasa la. Benda yang dia mintak beli tu kalau tak ikan bilis, udang kering. Kalau tak udang kering, ikan bilis. Kali ni ada tambahan plak. Cili kering. Lohh.. Di JB ngak ada apa? Nak dijadikan cerita, aku ni jenis tak rajin pegi pasar. So tak tau harga benda2 ni. But menurut kata2 mak aku, kat sini lagi murah kalau nak dibandingkan dengan JB. Ye ke mak? Kat sini ikan bilis yang dah dikopek sekilo RM11. Udang kering plak yang gred biasa2 sekilo dapat RM20. Kalau kat JB tak dapat harga2 nih. Baru la eden tau. So geng, cuba check at your nearest grocery store. Betul ke tak dapat lagi murah dari harga ni? Curiosity masih melanda diriku.

Ok. Dapat kiriman satu hal. Nak membelinya satu hal. Take note yang aku ni jarang pi pasar. Memang hampeh la bab2 membeli barang dapur ni. Biasanya aku menabung kat Giant jek. Sonang semuanya bawah satu bumbung. Nak pi bandingkan harga sini sana memang tak terlarat. Iskkk.. Tetiba teringat plak lagu rap pengguna bijak KDNHEP. "bandingkan harga.. sebelum membeli.." Alamak. No time beb! Mak aku pesan. Beli ikan bilis kat sini. Beli udang kering kat situ. Haaa?? Seriously? Nampaknye mak aku lebih tau selok belok kedai yang murah kat KK ni daripada aku. Aku? Yang aku tau cuma kedai mana yang murah kat pasar pilipin jek. Hahahahahaha....

0 comments :