Monday, July 30, 2012

Gado-Gado

Ini adalah menu berbuka puasa aku petang tadi. Gado-gado. Ramai yang tak tau apa gado-gado ni. Aku nak describe pun susah. Apa yang aku boleh cakap dalamnya ada nasi impit, sayur macam-macam jenis yang dicelur, tempe, tauhu, telur, keropok sayur, timun, etc., dan dicurah dengan kuah kacang. Perrghhhh.. Rasanya sangat marvellous!!

Gado-Gado

Asal gado-gado ni dari Indonesia. Makanan masyarakat Jawa kalau tak silap ni. Aku yang ada bau-bau bacang dengan Jawa ni, memang suka makan gado-gado ni. Hehehehe..

Lagi pulak portion yang dijual kat param tadi memang lah memenuhi citarasa aku. Banyak gilerr~!! Orang Jawa yang jual kan. Memang suka bagi portion besar-besar. Orang Jawa ni memang suka jamu orang makan. Tak kedekut bab makan. Tak percaya, silalah pergi rumah orang Jawa. Asyik makan je kerjanya. Tak macam orang Melayu. Berkira. Stemet lagi. Kalau sedap tak apa jugak. Sobsss..

Apa pun, kenyang aku dibuatnya. Agak-agak ada tak orang Jawa jual menu lain kat Param tu?

1 comments :

rukiaichigo said...

oh, aku sgt la setuju dgn part org jawa suka sgt menjamu orang makan! seperti yg ko tau, aku ni pun anak cucu org jawa. jadik biler org dtg rumah, mmg tak kering tangan sbb sibuk dok kat dapur je menjamu org makan. huhuhu...