Sunday, April 15, 2007

Cerita Kicap & Limau Nipis

hari tu for almost three weeks aku batuk tak berenti2.. macam dah jadik wabak plak kat sini.. semua orang batuk.. mak aku pon batuk.. adik aku pon batuk.. bila cakap dalam tepon masing2 bersahut2an macam anjing semput.. kehkehkhee.. nak cakap pon tak bape nak betul.. asyik tersangkut je.. gatal betul rasa tekak.. so nak dijadikan citer mak aku bagitau makan kicap letak limau nipis.. bleh baik kot.. ni makcik aku laa cakap kat dia.. pastu besoknye dia pi pasar.. pi carik limau nipis laa.. time tu ada sorang makcik ni sempat tegur dia.. limau nipis ni campur ngan kicap baik untuk batuk.. mak aku terkujat.. agaknya makcik tu dari tadi dok peratikan mak aku batuk jek.. so dah dua orang dah bagitau tu.. so dengan konpidennye mak aku pon bagitau laa aku suh makan limau ngan kicap tu.. aku punyelaa bantai gelak.. macam tak masuk akal jek.. mak aku kata dah dua orang cakap camtu.. tak kan laa tipu.. aku kata ye laa.. nanti aku try.. padahal aku cam malas nak layan jek.. the next day.. time lunch aku dok borak2 ngan housemate aku si neni.. dia pon perasan aku ni batuk je.. dia pon kata laaa... apa kata kak yatt try makan kicap....... dia blom abis cakap aku dah sambung.. ngan limau nipis?? haa.. ye ye.. kata dia.. wallaaaahhhh... tersedak aku kat situ.. hehehe.. so betul laa tu ye.. neni kata tu petua orang2 jawa.. insyaAllah bleh reda batuk.. muahahahahaa.. terus aku pi cari limau nipis petang tu gak.. alhamdulillah.. reda batuk.. tapi takde laa dalam sehari terus berenti.. cuma kegatalan tu semakin kurang ler.. mmm.. tambah lagi satu petua.. KICAP & LIMAU NIPIS - PENAWAR BATUK.. kalau sesape yang batuk2 tu bleh laa try ekk..

0 comments :