Thursday, October 19, 2006

Raya weh!

tup2 tinggal bape ari je lagi nak raya kan.. aku yang banyak keje ni sampai tak cukup tangan nak siapkan keje seblom cuti.. cepat betul masa berlalu.. dah nak kiamat kot.. malam ni aku balik jb.. yey!! macam melampau sangatlaa plak aku cuti awal camni tapi bos dah luluskan layan je laa.. hehehe.. ni laa first time aku dapat merasa balik raya.. :D tu yang thrilling tu.. slama ni takde rasa excited pon nak raya.. dok ngan family kan.. apa yang excitednya.. balik kg pon pagi raya.. nak2 balik kg bapak aku kat kulai tu.. stengah jam dah sampai.. tapi yang tak bestnya tahun ni dah start kena bagi duit raya kat semua orang.. MENGGANTIKAN BAPAKKU PLAK TU.. wah.. kijam sungguh bapakku itu.. harap2 tak ramai laa ye yang datang beraya ke rumah aku.. hahahaha..

bila puasa ingat zaman puasa dulu2.. bila raya ingat raya saman dulu2.. masa kecik dulu aku laa yang paling ligat beraya rumah orang.. tapi bukannya pi ngan sepupu sepapat.. tapi ngan mak bapak.. sebabnya kalau pi ngan mak bapak duit raya dapat lagi banyak.. muahahaha.. pastu duit raya tu hangus sebab suka bebenor laa buat main tikam.. sanggup tu pi raya jauh2 semata2 nak kumpul duit main tikam.. waduhh.. mereng aku time tu..

masa raya kat UK dulu tak dapek duit raya.. gila ko.. takkan nak bagi pences.. koman2 mestilaa sepound ye tak.. time aku dok sana dulu duit mahal.. tak mampu weh.. tiga tahun tak collect duit raya.. sedih je.. hehehe.. tapi sambutan meriahlaa.. gotong royong buat jamuan.. buat gathering.. buat open house.. student yang muda2 datang bergerombolan ke rumah.. memang havoc.. macam2 pesen.. macam2 rupa.. yang hensem berlambak.. tapi tak sempat nak ngorat laa.. umoq baru 10 tahun.. tapi dah gatai woo.. kahkahkah.. siap berebut ngan member cop buat abang angkat.. wakakakaka.. bestnya raya masa tu..

memandangkan hari ni aku balik nampak gayanya hari ni gak laa last aku bermesra2 ngan housemate aku.. pasnih tak jumpa dia lagi dah.. dia dah quit n fly wat phd dia kat UK.. huwaaaa.. takde geng dah aku.. ni dalam proses mencari housemate.. sesape yang teringin nak keje sini bleh laa dok ngan aku ekk.. aku kalau dok sorang2 ni bleh tahan lagi.. for temporarily laa.. kalau forever maunya aku mereng.. cakap ngan meja.. cakap ngan pintu.. siannya aku.. huhu..

0 comments :